Eje clínico

URI permanente para esta colección

Este eje se encarga de la investigación de todos los factores, evaluación, diagnóstico, tratamiento y prevención que afecten a la salud mental y a la conducta adaptativa, en condiciones que puedan generar malestar subjetivo y sufrimiento al individuo humano.

Navegar

Envíos recientes

Mostrando1 - 5 de 6
  • Publicación
    Acceso abierto
    ¡Hablemos de discapacidad! Guía práctica para los padres
    (Centro de Servicios en Psicología, 2020) Guerrero Bonilla, María Camila; Hincapie Loaiza, Dora Patricia
    If you are reading this, you are probably a friend, family member or even a parent of a person with a disability, whatever you can think of. There are countless letters, treatises and even books on how to deal with people with disabilities floating around the Internet. But can I tell you something? These documents are often written by people without disabilities, with a few exceptions.
  • Publicación
    Acceso abierto
    Celebremos la Vida: Una guía para niños, niñas y adolescentes.
    (Centro de Servicios en Psicología, 2020) Perez Diaz, Silvana
    For a long time there has been talk of struggling, overcoming, coping, overcoming or enduring life, coping, coping, coping or enduring life. However, the perspective perspective is totally different when we talk about celebrating life. celebrating life. Like any party, life has fun, formal, awkward and moments, formal, awkward, uncomfortable and some accidents, but that does not accidents, but that is not an impediment to enjoy this party we are hosting. party of which we are hosts.Children and adolescents deserve the opportunity to opportunity to celebrate life as it is, and to make the most of all that is and to make the most of all the good things it has to offer. can offer them.
  • Publicación
    Acceso abierto
    Escala de Inteligencia Wechsler para Niños (WISC IV).
    (Centro de Servicios en Psicología, 2019) Arboleda Guacanéz, María Adelaida; Prado Guzmán, Katherine; Urbina Forero, Isidro Alejandro
  • Publicación
    Acceso abierto
    Guía clínica de evaluación e intervención para problemas de Aprendizaje.
    (Centro de Servicios en Psicología, 2020) Arboleda Guacanéz, María Adelaida
    En la psicología, los nuevos descubrimientos se han vuelto imprescindibles para el avance de la práctica en el área clínica y para cumplir con uno de los pilares básicos del profesional en este campo: velar por la salud mental, la integridad y el bienestar de sus pacientes. Por tal razón, documentar la variabilidad de la práctica en esta área, analizar sus causas, y adoptar nuevas estrategias, han demostrado ser iniciativas que fomentan acciones enfocadas a tomar decisiones efectivas y seguras centrándose siempre en los actores a quienes se considera más importantes: los pacientes (Ministerio de Sanidad, Servicios Sociales e Igualdad, 2017). Entre las prioridades de la Unidad de Atención Clínica y Psicosocial , se encuentra actualizar todas las guías de evaluación e intervención, sobre las principales problemáticas atendidas, que se tienen hasta la fecha, y es entonces en ese contexto que se enmarca la presente Guía Clínica de Evaluación e Intervención para Problemas de Aprendizaje. In psychology, new discoveries have become essential for the advancement of clinical practice and for the practice in the clinical area and to comply with one of the basic pillars of the professional in this field: to watch over the mental health, integrity and well-being of their patients. the mental health, integrity and well-being of their patients. For this reason, documenting the variability of practice in this area, analyzing its causes, and adopting new strategies have proven to be initiatives that have been adopting new strategies, have proven to be initiatives that promote actions focused on making effective and safe effective and safe decision making, always focusing on the actors who are considered the most important: the patients (Ministry of Health). most important: the patients (Ministerio de Sanidad, Servicios Sociales e Igualdad, 2017). Among the priorities of the Clinical and Psychosocial Care Unit , are. updating all the assessment and intervention guides on the main problems that have been problems that have been dealt with to date, and it is in this context that the present Clinical Clinical Guide of Evaluation and Intervention for Learning Disabilities.
  • Publicación
    Acceso abierto
    Guía prueba Test de Clasificación de Tarjetas de Wisconsin (M-WCST).
    (Centro de Servicios en Psicología, 2019) Arboleda Guacanéz, María Adelaida