Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.12313/1532
Title: Plan de negocios Fruit Life
Authors: Viña Sánchez, Laura Camila
Tamayo Castelblanco, Nicholl Valentina
Advisors: Ortiz Morales, Gloria Leonor
Keywords: Viabilidad de mercado
Idea de negocio
Alimentos funcionales
Nanotecnología
Issue Date: 2019
Citation: Viña Sánchez, L.C., & Tamayo Castelblanco, N.V. (2019). Plan de negocios Fruit Life. [Tesis de pregrado, Universidad de Ibagué]. http://repositorio.unibague.edu.co:80/jspui/handle/20.500.12313/1532
Abstract: This work carried out the market, technical, organizational and financial feasibility study of the Fruit Life business idea, which produces, and markets minimally processed sliced fruit, covered with a Nano-emulsion of omega 3 and antioxidants, in order to provide benefits to consumers through functional foods that contain essential oils and nutrients for the human body. Oils and nutrients are extracted from plants and added through nanotechnology, improving the health and quality of life of consumers. In addition, it is a fourth-range product, ready for consumption, this makes it easier for the consumer to prepare their food and saves time in their daily routine. With this business model, we want to generate an impact in areas of unemployment and boost the agricultural sector in the region, through fair and inclusive trade to contribute to the development and sustainability of the Tolima region. At the same time point to current trends, some of them are the consumption of functional foods that are beneficial to the body and that allows the consumer to improve their health and quality of life. Additionally, the product has added values such as the addition of omega 3 and the prolongation of the fruit's shelf life, which allows it to have a competitive advantage in the market.
Description: En el presente trabajo, se realiza el estudio de viabilidad de mercado, técnico, organizacional y financiero de la idea de negocio Fruit Life, el cual produce y comercializa fruta troceada mínimamente procesada, recubierta de una nanoemulsión de omega 3 y antioxidantes, con el fin de aportar beneficios a los consumidores por medio de alimentos funcionales que contengan aceites y nutrientes esenciales para el cuerpo humano. Los aceites y nutrientes son extraídos de plantas y agregados por medio de la nanotecnología, mejorando la salud y calidad de vida de los consumidores. A demás, es un producto de cuarta gama, listo para su consumo, esto le facilita al consumidor la preparación de sus alimentos y le ahorra tiempo en su rutina diaria. Con este modelo de negocio se quiere generar un impacto en zonas de desempleo e impulsar el sector agrícola de la región, por medio de un comercio justo e inclusivo para contribuir al desarrollo y sostenibilidad de la región del Tolima. A su vez apuntar a tendencias actuales, algunas de ellas son el consumo de alimentos funcionales que sean beneficiosos para el cuerpo y que le permita al consumidor mejorar su salud y calidad de vida. Adicionalmente el producto cuenta con valores agregados como lo es la adición de omega 3 y la prolongación de la vida útil de la fruta, lo que permite tener una ventaja competitiva en el mercado.
URI: http://repositorio.unibague.edu.co:80/jspui/handle/20.500.12313/1532
Appears in Collections:Administración de Negocios Internacionales

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trabajo de grado.pdf
  Restricted Access
1.22 MBAdobe PDFView/Open Request a copy
Anexo.xlsx
  Restricted Access
86.68 kBMicrosoft Excel XMLView/Open Request a copy



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons