Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.12313/867
Title: Gestión de la comunicación en los procesos de internacionalización de la oficina de relaciones internacionales
Authors: Herrera Rojas, Valentina
Advisors: Godoy, Héctor
Keywords: Gestión de la comunicación
Comunicación estratégica
Relaciones internacionales
Experiencias exitosas
Issue Date: 2017
Publisher: Universidad de Ibagué
Citation: Herrera Rojas, V. (2018). Gestión de la comunicación en los procesos de internacionalización de la oficina de relaciones internacionales. [Tesis pregrado, Universidad de Ibagué]. http://repositorio.unibague.edu.co:80/jspui/handle/20.500.12313/867
Abstract: The following work, carried out from the investigative assistance modality, exposes the positioning of the internationalization culture of the Bureau of International Relations ORI Internations, of the University of Ibagué, with the objective of optimizing the Successful experiences through strategic communication, as a tool for the articulator of the applied case study to identify and analyze implementation of the guidelines developed in the systematization and categorization of the successful experiences, from the Customer Relationship Management model. This applied research is developed to accommodate the modality of assistance. research project; "Strategic Planning as a factor of success in the development of the development of the internationalization subsystem of the Relations Office of the University of Ibagué. Definition of a roadmap for the 2028 Vision Achievement" inscribed in the Unidere research group, Sciences of the University's international relations office. It was carried out with in order to comply with the socialization of the different activities in the field of internationalization of the institution corresponding to the established guidelines by the National Accreditation Council, in order to strengthen internationalization of the university. For this purpose, the design of communicative tools is indispensable. that allow to socialize with the academic community, the different activities that in of internationalization, have been promoted by the ORI. In addition to this, the worked on the creation of a framework and diagnostic reference in management of the main strategic categories of internationalization, with the aim of improving the to provide meaningful knowledge and learning that will enable the development of the appropriation of experiences, their theoretical understanding and their application in the future, thought from a transforming perspective from the communication.
Description: El siguiente trabajo, realizado desde la modalidad de asistencia investigativa, expone el posicionamiento de la cultura de internacionalización de la Oficina de Relaciones Internaciones ORI, de la Universidad de Ibagué, con el objetivo de optimizar las experiencias exitosas a través de la comunicación estratégica, como herramienta articuladora del estudio de caso aplicado para identificar y analizar la implementación de los lineamientos desarrollados en la sistematización y categorización de las experiencias exitosas, desde el modelo de Customer Relationship Management. Esta investigación aplicada se desarrolla para dar cabida a la modalidad de asistencia investigativa del proyecto; “La Planeación Estratégica como factor de éxito en el desarrollo del subsistema de internacionalización de la oficina de Relaciones Internacionales de la Universidad de Ibagué. Definición de una hoja de ruta para el logro de la visión 2028” inscrito en el grupo de investigación Unidere, Ciencias económicas de la oficina de relaciones internacionales de la Universidad. Se realizó con el fin de dar cumplimiento a la socialización de las diferentes actividades en materia de internacionalización de la institución que corresponden a los lineamientos establecidos por el Consejo Nacional de Acreditación, para afianzar la internacionalización académica de la universidad. Para este fin, se hace indispensable el diseño de herramientas comunicativas que permitan socializar con la comunidad académica, las diferentes actividades que en materia de internacionalización, se han impulsado desde la ORI. Sumado a esto, se trabajó en la creación de un marco y diagnóstico de referencia en la gestión organizacional de las principales categorías estratégicas de internacionalización, con el fin de proporcionar conocimientos y aprendizajes significativos que posibiliten la apropiación de las experiencias, su comprensión teórica y su aplicación en el futuro, pensada desde una perspectiva transformadora desde la comunicación.
URI: http://repositorio.unibague.edu.co:80/jspui/handle/20.500.12313/867
Appears in Collections:Comunicación Social y Periodismo

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trabajo de grado.pdf
  Restricted Access
1.16 MBAdobe PDFView/Open Request a copy
Anexo.zip
  Restricted Access
7.54 MBUnknownView/Open Request a copy
Anexos.zip
  Restricted Access
15.1 MBUnknownView/Open Request a copy



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons