Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.12313/1883
Title: Impacto del día sin carro y sin moto en la Universidad de Ibagué
Authors: Ovalle Arteaga, Cesar Augusto
Calderón Gómez, Luis Fernando
Advisors: Zuluaga, Juan Guillermo
Keywords: Día sin carro y sin moto
Vehículos motorizados
Vehículos no motorizados
Impacto ambiental
Cambio modal
Universidad de Ibagué - aforos vehiculares
Issue Date: 2020
Publisher: Universidad de Ibagué.
Citation: Ovalle Arteaga, C.A., & Calderón Gómez, L.F. (2020). Impacto del día sin carro y sin moto en la Universidad de Ibagué. [Tesis de pregrado, Universidad de Ibagué].https://hdl.handle.net/20.500.12313/1883
Abstract: The present project is prepared in order to carry out a study at the University of Ibagué during the day without a car and without a motorcycle that was carried out on September 19, 2018, which, based on some vehicle capacity that took place in the parking lots of the university during a period from September 1 to September 18 of the same month, which corresponded to the previous days of the day without a car, in the same way there was capacity on September 19 and at the end of September 20 to October 18 so that a database will be created to respond to the objectives of the study. With this database, a comparison was made between the number of motorized and non-motorized vehicles before and after the day without a car to assess the impact this day has in terms of modal change in the university community.
Description: El presente proyecto está elaborado con el fin de realizar un estudio en la universidad de Ibagué durante el día sin carro y sin moto que se llevó a cabo el día 19 de septiembre de 2018, el cual a partir de unos aforos vehiculares que tuvieron lugar en los parqueaderos de la universidad durante un periodo comprendido desde el 1 de septiembre hasta el 18 de este mismo mes, los cuales correspondían a los días anteriores del día sin carro, de la misma forma se realizó aforos el día 19 de septiembre y para finalizar del 20 de septiembre al 18 de octubre de manera que se creara una base de datos que permitiera dar respuesta a los objetivos del estudio. Con esta base de datos se realizó una comparación entre la cantidad de vehículos motorizados y no motorizados antes y después del día sin carro para evaluar el impacto que tiene este día en términos de cambio modal en la comunidad universitaria.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.12313/1883
Appears in Collections:Ingeniería Civil

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trabajo de grado.pdf1.04 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Anexo 1.zip337.22 MBUnknownView/Open
Anexo 2.zip337.23 MBUnknownView/Open
Autorización publicación.pdf
  Restricted Access
155.39 kBAdobe PDFView/Open Request a copy



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons