Examinando por Materia "Competencia"
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- PublicaciónAcceso abiertoConceptos básicos del Derecho. Concepto de Competencia.(Centro de Innovación Educativa ÁVACO, 2017-05-19) Troncoso Estrada, Olga LucíaVideo que explica qué es la competencia desde la perspectiva del Derecho.
- PublicaciónAcceso abierto¿Cuál es la diferencia entre jurisdicción y competencia?(Centro de Innovación Educativa ÁVACO, 2019-09-05) Castillo Yara, Esperanza
- PublicaciónAcceso abiertoDetalles que enamoran(Universidad de Ibagué, 2018-01-31) Gómez, David
- PublicaciónAcceso abiertoDiagnostico empresarial, plan de mejoramiento y propuesta de impacto a la empresa servi – eléctricos “GÓNGORA”(Universidad de Ibagué, 2023) Góngora Urueña, Nicolás; Góngora Urueña, Daniel Andrés; Díaz Moya, César AugustoEste plan de mercadeo y línea financiera está diseñado para la empresa la empresa Servi Eléctricos “GÓNGORA” en la ciudad de Ibagué, Tolima. El cual es un taller con una larga trayectoria en la reparación y mantenimiento automotriz, para diferentes tipos de automóviles. El objetivo de este trabajo es realizar el diseño la imagen corporativa de la empresa, una propuesta mercadológica, mejorar la organización, el reconocimiento y la orientación de la compañía, buscando así el desarrollo tanto personal de cada uno de los trabajadores, como el del taller en general; y así, poder seguir compitiendo en el departamento.
- PublicaciónAcceso abiertoDiagnóstico y propuesta de estrategias para la empresa Aceros Formados SAS Acerfo(Universidad de Ibagué, Universidad de Valencia., 2020) Cangrejo Meneses, Ernesto Adolfo; Dolz Dolz, Consuelo; Gutiérrez, Alejandro
- PublicaciónAcceso abiertoDiseño de un plan de mercadeo para el lanzamiento de zumo de limón azucarado elaborado por agricultores del municipio del Guamo (Tolima) para el año 2020(Universidad de Ibagué, 2020) Benjumea Hernández, Diego Andrés; García Ortíz, Paula AndreaStrategic planning is a very important component for the development and growth of any organization, especially if we are talking about a predominant sector of the economy such as agriculture. For this reason, it is that it has been decided to carry out a marketing plan for the project "Implementation of a demonstration unit for the transformation and management of the harvest and post-harvest of the lemon", led by lemon farmers from the municipality of Guamo in the department del Tolima, which seeks to strengthen its commercial objectives for the launch of a new product based on lemon juice. Therefore, it has also been sought to carry out a market research to know the perception of consumers regarding the product, and from this, carry out an internal analysis and the environment, where different tools are used such as the 5 forces of Porter, the MIME and SWOT matrices and the analysis of the competition, in order to execute an assertive diagnosis. Finally, a main objective of the marketing plan is proposed, which is accompanied by different strategies, tactics and action plans, where the 4 components of the marketing mix are implemented and is directed to the launch of a refreshing drink based on lemon juice.
- PublicaciónAcceso abiertoDiseño de un sistema de indicadores de gestión para la administración de la cadena de suministro de la empresa Agrovar S.A.S., enfocada en la producción de arroz a partir de la metodología del Balanced Scorecard(Universidad de Ibagué, 2019) López Salazar, Juan Felipe; Tovar Perilla, Nelson Javier
- PublicaciónAcceso abiertoPropuesta mercadológica para la empresa Tommy bicicletas(Universidad de Ibagué, 2021) Hernández García, Carlos David; Barrero Hernández, Sergio AndrésThe positioning of the company and a product, in the minds of consumers, is an aspect that today allows dealing with the growing supply and demand in the market, as well as the constant emergence of new competition, which seeks to monopolize the massive attention of new clients; This research seeks to implement a marketing proposal for the company TOMMY BICICLETAS which has a history of 10 years within the national market, improve loyalty to the brand's products, as well as its current positioning and differentiation from the competition, through of the construction of a marketing plan, with an applied research, since its purpose is to help in the resolution of present practical problems, elaborated under the use of organizational diagnostic tools such as matrices (FODA, EFE and MACKENSEY) that allows to carry out an evaluation of the strong and weak factors, an internal and external scale, within the company, carried out in search of proposals for improvement plans, such as market positioning strategies (4p's of marketing), segmentation strategies (segmentation geographic, piscographic, behavioral) and digital marketing strategies (Website and network positioning s social), as well as alternatives that allow a better positioning and commercial performance to the company.